Pozycjonowanie strony internetowej
Czym dokładnie jest to całe ,,pozycjonowanie"?
O pozycjonowaniu strony słyszał praktycznie każdy, ale nie wszyscy dokładnie rozumieją ten proces. Budowanie pozycji to nic innego, jak wszystkie działania, które sprawią, że będziemy wyżej w wynikach wyszukiwania Google, Bing itp. od konkurencji.
Użytkownik, który szuka jakiegoś produktu, usługi, czegokolwiek w Google, wpisuje po prostu słowo kluczowe – rzadko kiedy ludzie mają czas na długie i skomplikowane zapytania.
W branży ubezpieczeniowej można wziąć na przykład np. ,,tanie OC na samochód”.
Pozycjonowanie ma sprawić, że to właśnie Twoja strona będzie się wyświetlała wysoko w wynikach podanych przez wyszukiwarkę – przykładowo nad konkurencją.
Na pozycjonowanie składa się wiele czynników – ilość treści na stronie, pisanie artykułów, zdobywanie opinii, linki prowadzące do naszej strony (Google traktuje to jako ,,polecenie” i podnosi naszą pozycję) i inne parametry. Kluczem jest takie ich połączenie, żeby strona była coraz wyżej w wynikach. Jednocześnie, nie możesz co drugiego słowa użyć ,,tanie OC”, bo zarówno użytkownik, jak i Google uznają Twoją stronę za męczącą lub spam i stracisz pozycję. O pozycjonowaniu możesz przeczytać m.in. tutaj, a nawet w artykule o wizytówce Google.
Co zyskujesz dzięki pozycjonowaniu?
Widoczność w Internecie
Nawet najładniejsza strona bez pozycjonowania będzie zwyczajnie bezużyteczna. Już kilka prostych zmian, jak dodanie nagłówków czy wdrożenie Google Search Console lub napisanie kilku artykułów pozwala na podniesienie pozycji.
Przewaga nad konkurencją
Jeśli masz konkurencję w swoim mieście to pozycjonowanie sprawi, że ktoś kto szuka ubezpieczenia znajdzie najpierw Ciebie, a potem konkurenta. Jest to o tyle ważne, że mało kto patrzy poniżej 3 najlepszych wyników w Google.
"Pasywny" przypływ klientów
Dobrze wypozycjonowana strona pozwala na pozyskiwanie klientów bez konieczności pisania postów, nagrywania filmów itp. Oczywiście - nic nie przychodzi od razu i też nie obiecuję gruszek na wierzbie. Pozycjonowanie trwa od kilku do kilkunastu miesięcy.
Jak mogę Ci pomóc?
W swoich działaniach opieram się na kompleksowym podejściu do strony. Innymi słowy sprawdzam każdą możliwość podniesienia pozycji. Jeśli potrzebujesz więcej słów kluczowych (to, co ludzie pytają w Google) na stronie – umieszczę je po odpowiednim zbadaniu, co jest wyszukiwane. Jeśli Twoja strona nie ma zabezpieczenia SSL (kłódeczka przy nazwie) lub jest bardzo wolna – dopracuję stronę techniczną. Brak artykułów? Napiszę je z użyciem narzędzia Senuto, które podpowiada, jakich słów kluczowych używać. Usługa jest bardzo kompleksowa, a cena zależy od Twoich potrzeb i ilości działań.
Powyższy wykres to wyniki sklepu, który założyłem i pozycjonuję. Fioletowa rosnąca kreska oznacza ile razy dziennie moja strona wyświetla się w wyszukiwaniu Google, gdy ktoś wpisze pożądane przeze mnie słowo. Dodatkowe informacje, jak pozycjonuję sklep:
- bez dodatkowych budżetów,
- głównie za pomocą artykułów,
- całkowicie od zera,
- na trudne słowo kluczowe (niektóre pozycje jest trudniej zdobyć od innych – np. same „ubezpieczenia” wyszukuje wiele osób, ale „ubezpieczenia Toruń” już mniej.
Czym mogę się zająć?
Pełna analiza strony
Zanim zaczniemy współpracę, sprawdzę, jakie są możliwości poprawienia pozycji. Być może masz fajne artykuły, ale wystarczy poprawić nagłówki, żeby wycisnąć z nich więcej? Wszystko przeanalizuję i na podstawie tego stworzę dla Ciebie ofertę.
Przyspieszenie strony
Nie da się ukryć, że szybkość ładowania strony ma coraz większy wpływ na pozycjonowanie. Nawet jeśli masz świetne treści, a ktoś będzie czekał kilkanaście sekund na ich załadowanie - nikt nie skorzysta.
Dodanie treści na stronę
Jeśli na Twojej stronie brakuje treści, zaraz to zmienimy. Mowa nie tylko o artykułach, ale również opisach usług, nagłówkach, opisów meta (czyli tego, co pokazuje się w Google) i wiele innych.
Napisanie artykułów
Artykuły to dla agenta ubezpieczeniowego jedna z najlepszych form pozycjonowania. 1. Pokazujesz ofertę. 2. Budujesz pozycję eksperta. 3. Pozycjonujesz. Połączenie idealne!
Zdobycie linków
Linki, które prowadzą do Twojej strony, pomagają podnieść jej pozycję. Można je zdobyć np. z wizytówek NAP, na forach czy przy wymianie artykułami.
Wgranie narzędzi
Na koniec - dobrze byłoby to wszystko mierzyć. Wgram niezbędne narzędzia i nauczę Cię z nich korzystać. Potem możesz samodzielnie sprawdzać swoją pozycję w Google.
Finalna oferta zależy od Twoich potrzeb oraz wyjściowego stanu strony. Jeśli jej jeszcze nie masz, skorzystaj z mojej pomocy w tworzeniu własnej strony internetowej.